Att fylla år utan kalas och förväntningar

Jag och Pontus fyller ju år rätt så nära och i vår familj brukar vi styra kalaset så fokus blir på att fira Pontus. Jag är helt okej med det och njuter desto mer då alla ändå överraskar mig på min dag med hejarop och Grattishälsningar.
 
 
Jag klev upp i vanlig ordning i morse och guidade lillkille genom hans morgonrutiner. Lilla jour vaknade strax efter halv sju och fick sin guidning.
Klockan åtta skjutsade jag lilla jour till sin förskola och sladdade därefter in på Willys och handlade nödvändiga ting för att kunna bjuda föredetta jourplacering och hans lillebror på middag och livsmedel till att göra en tårta.
 
 
Jag har just nu extremt svidiga ögon och för att plussa på besvären sov jag väldigt dåligt i natt och tog därför beslutet att somna om en stund på soffan. Vaknade halv tolv igen och började fixa med allt inför aftonen. Blev en skön känsla då Jörgen tog på sig att hämta hem jour och före detta jour från stan.
 
Emma kom hem och överraskade sin mor med blommor och choklad.
 
 
Vi fick sen ett fint samtal med varandra. Ett lika fint samtal som jag faktiskt också har haft med mina andra döttrar ganska nyligen.
 
Jag gjorde spagetti och köttfärssås till middag och en tårta att servera till efterrätt.
 
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0