Farsdag och farmors hjärtan

En lugn söndag med barnbarnen. Det är så roligt att de hittar på lekar med de gamla leksaker och delvis skräpleksaker som finns i huset.
 
 
Det har byggts kojor, vi har spelat memori och kastat boll bl.a.
 
 
Mikael kom för att hämta barnen vid fyra, men de ville leka mera och äta middag hos farmor.
 
Jag gjorde något hittepå utifrån en del recept jag läst. Hackade gul lök och lade den i botten på en långpanna, sen marinerade jag potatis i en bunke och lade den sedan ovanpå löken och sen ett lager av marinerad kyckling.
Stekte det i ugnen i tjugofem minuter, tog ut och hällde bort överflödig vätska.
 
 
Gjorde sedan en blandning av riven Västerbottensost, grädde, några ägg och kryddade med tomatpuré, balsamico, kalvfond, paprikapulver, lökpulver och lite soja som jag hällde över kycklingen. Innan det hade jag stekt lite bacon också som jag fördelade över kycklingen.
 
 
Blev onödigt fett, men gott!
 
Emma kom hem och firade sin far. Fick sitta ner med henne och samtala. Livet ändå.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0