Efter mysiga onsdagen

Det var roligt att få träffas och surra en stund med vänner i onsdags. Tog åt mig av ett städtips, pratade om att gå på Pernilla Wahlgrens nya show Happy ending och massa annat.
 
 
Torsdag skjutsade jag liten jour till förskolan och tog sedan itu med att tillverka julköttbullar.
 
 
Sms med tjejerna och det resulterade i att jag satte mig vid datorn och bokade biljetter ett år framåt i tiden.
 
 
Hittade en Svinnsmart grönsakslåda på Willys och slog till. 20 kronor för allt. 
 
 
Gjorde en kycklinggryta på röd curry och kokosmjölk och i den skulle det vara lime som jag inte hade hemma men hittade längs underst i lådan. Gjorde en chiliconcarne där jag hackade ner massa paprika och citronerna som låg i lådan fick hänga med upp till Ammarnäs.
 
Igår, direkt då lillkille kom hem med taxin bilade vi upp till Ammarnäs. Stannade i Arvidsjaur och åt middag, köpte lördagsgodis och fredagsmys att kunna äta i bilen.
 
 
Vår lilla jour lämnade vi till sin mamma på förmiddagen innan vi besökte Elgiganten för att rita upp vår tvättstuga.
Vi landade i två olika förslag. Det ena förslaget är Jörgens favorit och det andra förslaget är mitt. Nu ska vi bara fundera lite innan vi lägger beställningen.
 
 
När vi kom upp hit till Ammarnäs igår så infann sig lugnet och lyckan i magen. Så Tacksam för vårt Ammarnäs.
 
 
Idag har vi skottat fram grillringen, kört lite skoter, testat hur min nya isborr ska användas, varit till affären, byggt en hylla i köket, hängt upp julstjärnor, lagat god middag och skurat upp duschen med citron och salt.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0