Min dag

Klev upp klockan sex när min väckare ringde. Gick på toa, väckte barn, klädde på mig och fixade frukost till stjärngänget. 
Tömde diskmaskin och fyllde den igen med nattätarnas disk, bryggde en kanna kaffe, tömde torktummlaren och laddade om tvättmaskin och tumlaren.
 
 
Strax efter sju åkte två barn iväg med skoltaxin och de andra två skjutsade jag iväg till sin skola.
På hemvägen stannade jag och handlade mat och var hemma igen en stund före tio.
 
 
Efter jag plockat in maten och organiserat i kylen, tömt torktummlaren och varit ut i ladan för att hämta in Emmas sängkläder som jag lovat att tvätta, startat tvättmaskinen igen så turbostädade jag.
Plockade ihop leksaker och kläder, bäddade sängar, dammsög och torkade av toalettstol och tvättställ.
 
Sedan tog jag mig en lunchpaus medans jag såg Robinsson.
 
 
Innan jag skulle åka iväg och hämta barnen åkte jag till Byske och planterade hos pappa.
 
 
Strax före fyra var jag hemma igen med barnen. Jörgen hade kommit hem från jobbet så han fick fixa middag så skjutsade jag en stjärna till fotbollsträning.
Jag satt och vilade i bilen medans träningen varade (16.30-17.30). Vi var hemma vid 18.00 och då käkade vi middag som vi värmde i mikron.
 
Tyvärr blev det snurrigt med känslor sen för ett barn och resten av kvällen har gått åt till att rodda med det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0