Från 100 till 0

Sist jag skrev något här var jag på Medlefors och njöt av föreläsningar, god mat och samtal med andra vänner, familjehem och socialsekreterare.
Flera av föreläsningarna boostade mig och bekräftade mycket av det jag gör för mina stjärnor/extrabarn.
Lågaffektivt bemötand för mindre barn och reaktioner hos barn som blivit utsatta eller bevittnat våld var innehållet på två seminarium.
Det som ändå var tyngst att lyssna på var den första föreläsningen med Caroline Engvall om självskadebeteende och säkerhet på nätet. Hon har skrivit många böcker, bl.a en ny serie om Nollan..
 
 
Många av hotellrummen passade Medlefors på att renovera under pandemin så jag både åt bra och sov bra.
 
 
Vi har fortfarande tre jourplaceringar, så det är mycket logistik för att få till ett vettigt schema för alla som bor här under vårt tak. 
Samtal tar mycket tid, men det behöver det få ta och vård av hemmet hinns inte alltid med i den takt jag önskar.
Det är skjutsningar till och från skolan, skjutsningar till fotboll, skjutsningar till umgänge och till kompisar. Det är viktigt för oss att de här barnen ska få en så bra tid som möjligt medan de bor hos oss.
Den här veckan fick vi hjälp med skoltaxi till ett av barnen.
 
 
Sen händer det alltid något oväntat och oförsägbart som krånglar till det och den här gången var det jag som fick maginfluensa.
I tisdags skjutsade jag barnen i vanlig ordning och handlade på vägen hem.
Väl hemma städade jag ur kylen och fyllde på med nytt. Marinerade kyckling och satte den i ugnen.
Satte mig vid datorn för att se Robinsson innan jag sen skulle ta tag i plocka undan, dammsuga och få undan det värsta.
Nu blev det inte så för jag började må konstigt, kände mig matt och började frysa. Gick på toa och det rann bara ur mig. Bäddade sen ner mig och klarade inte av att vara uppe annat än då jag behövde besöka toa.
Jörgen fick styra om sitt arbete och hämta upp barnen vid tre och Pontus var snäll att hämta ett annat barn.
Middag blev rester. Fotboll blev inställd och jag sov i ett dygn.
Jörgen roddade med allt själv igår (middagen fixade jag) och tog även skjutsen på morgonen idag.
Nu hoppas jag att det har vänt så jag får ihop hämtningen i afton och att livet återgår till det normala.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0