Vintersol och vardag igen

Vi hade en jättefin dag innan vi lämnade Ammarnäs för den här gången.
Skotertur till Bertjaur och handborrade upp tre hål, men ingen fisk.
Stekte hamburgare och grillkorvar till lunchen.
 
 
Väl hemma i stugan igen så hann jag med att städa hörnskåpet som vi har skafferivaror i.
 
 
Till middag kokade jag ris och värmde upp korvgrytan som jag gjort tidigare i veckan.
 
Sist jag var upp hit så glömde jag Kercherfönstertvättmaskinen så jag passade på att ta de kladdigaste glasen i trappen och på loftet. Bastuns glas behövde också rengöras. Fint blev det.
 
Idag har jag skjutsat och hämtat lillan, plockat disk, tvättat, lagt in tvättberg i garderober. Men har även vilat en timme drygt.
 
 
Magiskt med rosahimmel soluppgång.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0