Vardag och massa lyx

Dagarna rullar på med ett fint lyckligt flyt.
Vardag har vi haft några dagar, jag gillar vardag och rutiner. Förutsägbarhet, lilleman också. Han behöver förutsägbarhet. Han behöver veta hur hans dag ska se ut och vad han ska göra och inte göra. Lov ger honom så många tankar om vad ska jag göra nu?
 
Vi har haft två dagar inom barnomsorg. Umgänge med en pappa på Leos och nu i torsdags bilade vi upp till Ammarnäs igen. Jag, Jörgen, Freja, lilltjej och lillkille bilade upp efter lunch, medans Pontus fick åka med Mikael och Benjamin efter middag. Tyvärr blev Rue sjuk i feber och Maria jobbade i helgen och de löser vardagen hemma med hjälp av mormor.
 
 
Vi kom upp lagomt till middag och valde att äta pizza i dalstugan vid slalombacken.
 
 
Idag har vi grillat korv vid grillringen, plumsat i snö och kört skoter utifrån vad var och en gillar. Jag och Jörgen tog de små till renhagen i byn.
 
 
Dagens middag blev tacos, rester som fanns här i frysen i Ammarnäs. Pussel och matlagning i ett blev det idag.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0