Rues födelsedagstårta

Imorgon blir Rue 6 år och jag har haft mina tankar på hur jag ska fixa en Annatårta? Anna från filmen Frost kändes så svår. Jag googlade bilder på Frosttårtor och landade i att få försöka köpa en ätvänlig bild på Anna.
Jörgen fick i uppdrag då han var i Umeå att fråga på MAXI ICA i deras bageri om han bara kunde få köpa en bild eftersom de gör tårtor med Frosttema. Han fick ett Nej.
Jag chansade och gick in på MAXI ICA här i stan och de sa att det var inga problem. Maila bara in den bild du vill ha utskriven.
Jag valde denna.
 
 
Jag kände direkt att jag ville göra snögubben Olof och renen Sven. De figurerna och kristyrgranar gjorde jag igår.
 
 
Idag har jag lagt ihop tårtan med frysta mosade jordgubbar, marsankräm och grädde.
 
 
Jag hade inte en helt klar bild på hur tårtan skulle se ut, beslut efter beslut tar jag under tiden som jag jobbar. 
 
Vi har haft besök av socialtjänsten idag på eftermiddagen och då pausade jag tårtbaket. 
Vi har startar en förfrågan/process om VÖF(vårdnadsöverflytt) på lillkille. 
 
Efter middagen började jag klä in tårtan med marsipan. Jörgen har hjälpt mig med att färga in marsipanen.
Valde att klä in kanterna först, det gick bra. Fick sen fundera några vändor om hur jag skulle göra locket? Fick göra om då jag gjorde hålet till bilden åt fel håll. Bilden på Anna är rektangulär och så är även botten.
 
 
Hade i tanken först tänkt använda all dekoration stående runt om på tårtan men landade i att skriva Rue 6 år uppe på och ha granar på andra sidan.
 
 
Olof och Sven hamnade på en långsida och en kortsida.
 
 
Ska bli spännande att se hur tårtan ser ut imorgon då jag upptäckte att då Annabilden blir fuktig så började bilden "svettas".
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0