Min dag fram till lunch

Jag klev upp tio över sex och hjälpte lillkille med sina sysslor. Gick bet på att få hans hörlurar att fungera till telefonen och behövde väcka Jörgen så han kunde fixa. 
Förutom att lillkille har Korttids idag så behöver han ha något att distrahera sig med i taxin. Svårt för honom att sitta trångt och klara av det sociala spelet, blir lätt "att spela Allan" för honom.
 
Jag hann sedan med en dusch innan lillan vaknade och behövde sin guidning med morgonrutinerna. Jag satte upp hennes hår medans hon åt sin frukost.
 
 
Vi var påklädda i god tid innan vi behövde åka till förskolan så då passade vi på att dra in soptunnorna.
 
 
Efter jag lämnat lillan på förskolan passade jag på att handla. Fanns flera nedsatta produkter med kort datum så jag bestämde mig för att vara svinnsmart och ha en matlagningsdag idag.
 
 
Flera olika korvar tillsammans med baconet hamnade i en kastrull tillsammans med ärter. majs och paprika och den färdiga produkten blev en Korvgryta.
 
 
Färsk majskyckling nedsatt 40% blev tillsammans med frysta Herrgårdsgrönsaker, röd curry och kokosgrädde en annan god gryta.
 
 
Funderar på vad resten av dagen ska fyllas med för sysslor? Finns att göra, men inget akut och inga måsten.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0