Blandad dag som vanligt

Klev upp med lilleman i vanlig ordning och hjälpte honom med att komma sig iväg. Försökte kolla av med ungdomarna om de inte skulle kliva upp? 
Jag hade inte hört annat än att det var skoldag och arbetsdag, hörde ingen väckarklocka och fick diffusa svar som resulterade till att de inte klev upp.
 
Försökte än en gång ta hand om mina känslor i det hela och inte bli stressad, arg, ledsen eller så.
Jag hade sovit uruselt i natt och ögonen sved. Drog filten över mig i soffan och somnade om en timme. När sovrummet blev ledigt la jag mig på sängen och lyssnade/halvsov en stund till tills klockan blev elva.
 
Jag har en tid lyssnat och läst Kaj Pollaks senaste bok. Den är klockren på hur man bör ta hand om sina känslor och upplevelser. Den är klockren i hur vi många människor är uppvuxna i offrens tid/land.
 
 
Det är inte lätt att ta hand om sina egna känslor. Det är mycket lättare att skylla på någon annan/situationen/kompisen då det går snett och man blir upprörd. 
 
Hur många gånger har jag inte gjort det? Men sen kan ju livet och prövningarna hopa sig och tillfällen med offerkofta och gråt kan behövas en stund.
Men i de flesta situationer kan man faktiskt må så mycket bättre ifall man styr hur man tänker och slutar med att anta så mycket.
 
 
Jag har utvecklats, jag har lärt mig mycket i mitt uppdrag som familjehem till en kille med Intellektuell funktionsnedsättning. Jag har lärt mig mycket då jag fördjupat mig i lågaffektivt bemötande och olika diagnoser. Jag har lärt mig mycket genom min resa som förälder och genom min resa i livet och att jag varit jourhem de senaste dryga åtta åren.
 
Jag är svag och skör ofta, barnet inom mig har upplevt så mycket, min personlighet, mitt sätt att vara är allt annat än självsäkert och perfekt. Men jag försöker utvecklas, jag försöker vara stark och duktig för de som kan behöva det.
 
 
Fick en påringning i afton ifrån berdskapen att de eventuellt ville tillsätta vår tomma jourplats. Tyvärr för barnen så har förälder eller föräldrar gömt de för socialtjänsten. Barnen har larmat om att de far illa.och ikväll kommer de inte hit i vart fall.
 
Igår var lillkille på Korttids och vi kunde duka fint och äta en lugn middag tillsammans vi fyra som bor under detta tak och kallas för kärnfamilj.
 
 
Jag gjorde en Falsk oxfilépasta på en älgstek jag av misstag tagit upp från frysen då det var köttfärs jag egentligen sökte.
Stekte rostbiffen någon dag tidigare och använde köttet i onsdags som filé substitut.
 
Imorgon ska vi gå en digital kurs via Bup som heter Strategi och handlar om hur du lär/bemöter/tänker om Adhd diagnos.
Idag gjorde jag ett enkomt ärende ner till stan och till Ursviken för att hämta upp en pärm med kursmaterial på Bup inför kursen. 
 
Skulle också vilja flagga för detta upprop, denna podd och hur det kan vara att vara Funkisförälder.
Älskar att lyssna på Josanna och Monica! Två väldigt drivna slutkörda funkisföräldrar som utöver att ta hand om deras extra krävande barn ändå orkar hjälpa andra och driva frågor som är extremt viktiga vidare.
Skriv under och skicka in din namnunderskrift så de kan ta detta vidare till regeringen.
 
Japp spretigt inlägg igen. Egentligen som mina tankar oftast är. Välkommen in i hur min hjärna fungerar och tänker;).
 
Jag tror jag har hittat nya kökslampor över vårt köksbord. Tyvärr har glaset gått sönder på den ena lampan och det finns inte att beställa nytt från tillverkaren.
En lång tid har jag letat och kanske äntligen funnit en lampa som jag gillar.
 
 
 
 
 
Tror det blir bra ifall jag målar över det svarta kontaktdöljande fästet mot taket och den svarta elkabeln.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0