Årets första

Nu har 2022 firats ut och vi har ett nytt år att kliva in i. Vi var med några grannar och firade in det nya året här hemma hos oss
 
 
Jag kommer inte att sammanfatta fjolåret så mycket men det finns några för mig viktiga punkter som är värda att nämnas.
 
Jag har blivit så mycket bättre på att ta hand om mina egna känslor och slutat upp med att grubbla eller vara orolig på det som är andras bekymmer. Jag väljer oftare att inte fastna i negativa tankar.
Jag styr om mina tankar och väljer numera att mata min hjärna med mer positiva tankar.
Hittar jag kalsonger på golvet i badrummet eller massa disk på diskbänken så tänker jag inte längre arga tankar om hur nonchalant  och förolämpande det är att lämna sånt till mig.
Jag styr numera om tankarna och tänker att den eller de hade inte för avsikt och gör inte någon stor grej av det i mitt huvud.
 
 
Den andra punkten som jag vill ta upp är att jag tycker det är så enormt skönt att få leva igen och slippa coronarestriktioner. Det var en bra lösning att ha möten via datorn, men oj så mycket skönare och trevligare att träffas fysiskt.
 
Vi har också kunnat resa två gånger i år och det har gett mig så mycket mer energi.
 
Till sist har vi fått till några fina träffar med alla mina barn, särskilt nu under jul och vad vore jag utan dom?
Så fina dagar vi fick runt jul här hemma och sen njutet i Ammarnäs.
 
 
Nytt år är det många första på. Första dagen, första blogginlägget och idag första vardagen med jobb och fritids/förskola.
Jag har städat ut julen och sen tvingat mig att tänka om för att spara el. Vårt elavtal gick ut vid månadsskiftet och nu behöver vi elda igen hela dagen, tvätta mer sparsamt och stänga torktummlaren.
Så tråkigt att betala onödigt dyr el än att njuta av den numer goda ekonomin vi har och lägga pengarna på mer njut.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0