Årets fjärde inlägg

Glest med inlägg här. Jag har tröttnat på att skriva ärliga frustrerande texter som jag ofta har skrivit förr. Det har varit viktigt för mig att "skriva av mig" här tidigare...
Men nu när jag tar mer ansvar för mina egna känslor och oftast klarar av att inte snurra in mig i fel tankemönster blir det mest vardag att skriva om och den upprepar sig ju;).
Men jag kommer inte att sluta blogga för det.
 
 
Massa svammel, nu ska jag göra ett blogginlägg:).
 
Jag har skjutsat och hämtat barn. Lagat god mat och försökt med att inblanda mindre snabba kolhydrater i min tallrik.
 
 
Idag har jag skafferirensat och gjorde en paj på vissna grönsaker och konserver. Igår gjorde jag fisk på tre olika sätt och serverade med stekt potatis för de som inte har problem med vikt eller för mycket kolhydratintag.
 
Pajen idag innehöll  färsk spenat, färsk sparris sedan nyårsfirandet, makrill i tomatsås och lök. Massa ost och fetaost. Gott blev det.!
 
 
 
 
Ikväll har jag påbörjat att känna mig för hur jag ska göra Rues tårta till lördag då hon fyller sex år.
 
 
Jag hänger mig åt nya rutiner då jag inte torktummlar tvätten längre, jag eldar, hänger tvätt, duschar kortare. Jag gillar mina nya rutiner som består av att inte slösa, orka sortera och återvinna.
 
Hade velat åka upp till Ammarnäs igen till helgen. Men Rue fyller ju sex år och ska firas på lördag.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0