Välkommen hem igen

Idag vaknade jag rimligt tidigt och klev upp strax före nio. Myste med och framför morgonteve. Sen gjorde jag mina lite pulshöjande och bra övningar för mina krämpor med avdomnade lemmar innan jag gick ut och fortsatte promenera på tomten samtidigt som jag skottade bort fjunsnön och tände ljus på bron.
 
 
 
Rasmus och Emma kom hem på middag och övernattar också här. Jag har fixat nytt kött och gjorde därför porterstek till julafton och till idag. Köttet den här gången höll mycket bra kvalitet då jag köpt innanlår från älg och svenskt kött anpassat för att göra porterstek.
 
 
 
Gjorde potatis, sås och porterstek till middag, en liten förrätt med färskost och varmrökt lax.
 
 
Emma hade bakat Rocky Road som hon gav oss.
Bakade också en liten enkel kaka som jag serverade till efterrätt.
 
 
 
Sen spelade vi plump, jag vann! ;)
 
 
Rasmus har hjälpt oss att koppla ihop internetledningar som vi grävde kabel till i sommras till ladan.
 
Medans klädde jag och Emma granen.
 
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0