Nu har julfriden infunnit sig

Igår bilade vi ner till Täby genom ett snöigt Sverige.
 
 
Någonstans innan Tönnebro stannade vi och åt middag. Efter middagen tog jag och Emma en kort promenad istället för att vänta på lillkille som fick in sin mat sist.
Fotade en vacker kyrka.
 
 
Men om vi backar bandet lite så kan jag berätta att jag de senaste dagarna innan vi åkte så slog jag in de sista julklapparna, bakade WB-pajer, gjorde romröra, begravde laxen osv.
 
 
Jörgen tog med sig en paj och romröra ner till mamma och Ulf då han skulle jobba i Umeå och jag tog en annan paj och romröra och besökte Farmor Britt och Elaine.
Trevligt att sitta ner och surra en stund.
 
Vi hade också bustjejerna på besök och de lekte bla polis med polishjälmar/polismössor på huvudet.
 
 
Johanna och Erik kommer hem inatt då de bokade en restresa till Egypten bara sådär strax före jul.
Så idag har jag och Maria varit och handlat färskvaror och inför uppesitterkvällen imorgon + lite ingredienser till julgodistillverkning.
 
Nu ska jag börja fixa mig lite för jag, Jörgen, Pontus och Emma ska käka middag hos Olle och Lisa tillsammans med hans föräldrar. Lillkille stannar med Rue och Freja.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0