Bröllopsdag 21 avklarad

Idag har vi varit gifta i 21 år. I nöd och lust, i glädje och i sorg. Livet har prövat oss, men vi har funnit vår väg att vandra tillsammans på...
 
Jag skjutsade vår lånekille till umgänge med sina föräldrar idag. Upptäckte då jag skulle boka färdtjänsresa till honom att rätten till det har löpt ut.
 
Helt plötsligt blev vi utan barn att ta hand om och insåg att vi kunde fira vår bröllopsdag med att äta mat på Bryggarbacken.
 
Först fick vi surdegsbröd serverat med brynt och vispat smör. Nom, nom, nom..
 
 
Nästa servering fick vi tre olika små rätter framför oss. Gravad rödspätta med äppelbitar och dill + en torkad chili som smakade åt lakritshållet, tartar som är en slags råbiff och tillsist någon röra som var vegetarisk och innehöll bl.a sjögräs..).
 
 
Jörgen körde, men bjöd mig på vinpaketet och det var ganska intressant att provsmaka och avnjuta både presentationen och smaken.
 
Ett vitt vin var Svenskt.
 
 
Den här soppan som de hällde över picklad fänkål med hasselnötter var hur god som helst. Nom, Nom, Nom.
 
Något slags rågknäckechips och gravat kött var också gott.
 
 
Jag är nöjd. :)
 
Kram
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0