Julafton 2022

Jag har haft en underbar julafton. Sovmorgon tog alla i familjen och efter frunch ställde jag mig och gjorde en god grönkålssallad.
 
 
Grönkål och rödkål som jag masserade in en mixad dressing innehållande, chili, apelsin, citron, olivolja, hjortron, salt och peppar. Sen garnerade jag salladen med apelsinklyftor, pistagenötter och hjortron.
 
 
Jag stod för köttbullar, porterstek, champinjonstuvning, gravad lax, WBpaj, romröra och laxröra. Farmor Britt stod för röbetssalladen.
Mikael är expert på god plockmat som räkcheescake, goda snittar och ägghalvor.
 
 
Tomte fick vi inte tag på så jag offrade mig och ingen av barnen misstänkte mig. Gott betyg som tomte.
 
 
Efteråt var det en svettig och nöjd mammatant som fick fixa till sig lite innan jag kunde gå in och njuta av paketöppnandet.
 
 
Vi var ut och tog lite kort på mina fem barn också.
 
 
Jag är så stolt över er alla fem. Vilka fantastiska unika fina individer ni blivit.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0