Ett nytt år knackar snart på

Vilka underbara dagar jag fått ha i Ammarnäs med nästan hela min familj. Tacksam. 
Emma stannade hemma. Valde att jobba fyra dagar och få egentid i lugn och ro. 
 
Mys med pusselläggning på kvällarna och även andra stunder.
 
 
Jag, Jörgen, Lisa, Olle, lillkille, Pontus och lilltjej åkte upp till Ammarnäs på juldagen. Stannade i Arvidsjaur för att handla det vi behövde. Olle och Lisa hade tagit med sig viltkött och planerat att bjuda på en lunch och en middag. De hade siktat högt och lunchen blev hemmabakade kebab bröd som sen fylldes med vildsvinsfärs kryddad med ajvar. Middagen var en god gryta med hemmagjort mos och jag har inga bilder på det tyvärr.
 
 
Vi åkte skoter till en grillstuga femton minuter ifrån vår stuga där vi intog denna fantastiska lunch.
 
 
Efter de supergoda ajvarkebaben fixade Johanna med fantastiskt goda kanelbulle pinnbröd till barnen och de som hade plats kvar i magen,
 
 
Johannas familj kom upp annandagen och även Mikaels familj. Då dukade vi upp julbordsresterna.
 
 
Innan julmatsmiddagen hade vi få som redan var i stugan grillat kebab som utelunch och försökt få igång skotrarna som var svårstatade efter sommarvilan.
 
 
Första utedagen med hela familjen blev det hamburgare till lunch och pimpling. Olle fick det enda nappet, en liten minifisk som fick simma vidare i sjön.
 
 
 
Klämmackor och miniskoter fyllde också våra hjärtan med fina minnen.
 
 
 
Jörgen åkte hem med lillan, Lisa och Olle onsdagkväll. Jag och lillkille fick stanna kvar till idag med Johanna och Mikaels familj.
För idag städade vi ur stugan och åkte hemåt eller vidare till nya äventyr. Jag, Pontus och lillkille lämnade material på sopsorteringen och en hjälm till Grundström. Där fotade jag fina vyer.
 
 
Vi rullade från Ammarnäs drygt ett och åt en sen lunch i Arvidsjaur jag, lillkille och Pontus.
 
 
Jag kan inte säga det nog många gånger. Jag är så tacksam! Tacksam för det liv jag lever.
 
Det är snart ett nytt oskrivet år vi ska handskas med och nu hoppas jag bara så intensivt att jag, min man och alla andra nära och kära får vara friska och få fortsätta njuta av livet och umgås med vår stora familj.
Jag gjorde ju en cellprovskontroll innan jul och den måste göras om.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0