Livet

Livet är fantastiskt. Och sedan är det hemskt. Och sedan är det fantastiskt igen. Och mellan det fantastiska och hemska är det vardagligt och trivialt och rutinmässigt.
Andas in det fantastiska, håll ut genom det hemska, slappna av och andas ut under det vardagliga.
Så är det att leva. Det hjärtekrossande, själahelande, fantastiska, hemska, vardagliga livet.
Och det är enastående vackert. (Någon LR Knost har skrivit detta)
 
 
Jag är inne i en sämre period i att orka tackla motgångar och hantera mina känslor. Jag har varit så duktig ett tag på att inte fastna i negativa grubblerier, men nu har jag haft det tufft ett litet tag.
 
Jag har bestämt  mig för att ha en positiv ton här inne på bloggen så vill inte gå djupare in på det än så här.
 
Min arbetsdag idag har varit lång med blandat innehåll. Uppstigning klockan sex och guidade lillkille genom sina morgonrutiner. 
Skjutsade ett barn till stan och sen på väg hem stannade jag några timmar i blåbärsskogen.
 
 
Wahlgren och Wistams podd fick skingra mina tankar där i skogen.
 
 
När jag kom hem rensade och sköljde jag bären innan de hamnade i frysen. Sen gjorde jag smothie och någrade rostade mackor till min lunch.
 
Eftermiddagen har jag tillbringat ute i trädgården. Först klippte jag gräset, sen rensade jag bort ogräs och gräsklipp från gruset.
 
 
Till middag piffade jag till spagettin och köttfärssåsen som vi åt i Ammarnäs då resterna av spagetti blev större än köttfärssåsen. Stekte bacon som jag sen hällde ner spagettiresterna i.
 
Jag fick en ledsendipp då det var dags för middag så jag åt några kokta ägg lite senare.
 
Lillkille behövde duscha i afton och medans han gjorde det och såg Bollibompa och inte behövde hjälp så startade jag gasolbrännaren.
 
 
När lillkille sov gick jag ut igen och vid drygt åtta ville Emma åka och träna. Hade noll lust att skjutsa, men vad gör man inte för sina barn?
 
 
På jobbfronten är det tyst, men min förra jourplacering har födelsedag idag och vi har haft kontakt. Fint att få vara viktig för någon och fint att någon gillade att vara en del i vår familj. Tacksam.
 
Tacksam också för att vi har byggt en stuga i Ammarnäs och att få vara där.
Den här helgen var vi ju där med Mikael och barnbarnen och söndagen blev lika fin som lördagen.
 
Jag och barnen gick en liten promenad till skoterbron över Tjulån.
 
 
Barnen matade fiskarna med lingon, eller som Freja sa om bären, "blomma"....
 
 
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0