Personlig utveckling

Måndag igen och två ungdomar är i skolan medans två barn är hemma då grundskola och fritidshem har K-dag. Jag ska åka och köpa skor till killarna sen efter lunch.
 
 
Jag har insett att JAG behöver ännu mer fokusera på min personliga utveckling, bli bättre på mitt personliga ledarskap. Förutom att ha en målbild om hur jag vill må så har jag nu målmedvetet gått in för att lära mig mer om kost, hälsa och motivation.
 
 
 
Jag vet redan mycket, men tänker att det finns så mycket mer att lära sig och bli inspirerad utav.
Jag har nyss lyssnat på Mia Törnbloms bok Sårbar och Superstark.  
Näst på tur som jag påbörjade igår är en bok om att vara en HSP person, den heter Drunkna inte i dina känslor och efter den blir det nog att lyssna på Vägen till hormonell balans.
 
 
Att ta del av andras klokskap och kunskap kan bara komma något bra ur tänker jag.
 
 
Vi fick till några fina dagar i Ammarnäs. Lite jobbigt tycker jag det är att hjälpa ungdomarna att hitta motivation och vända sina tankar, göra det bästa av situationen och tänka positivt.
 
 
 
När vi kom hem från Ammarnäs hade vi syskon på besök.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0