Sommarlov

Fina dagar har passerat och nu har alla barnen sommarlov. Lillkille kände sig glad och fin i sina nya kläder och med lite vax i håret åkte han iväg på morgonen utan att sätta på kepsen.
 
 
Vår stora lånis fick också lite hjälp med att fixa till kostymen på morgonen.
 
 
Det är lite trist att pandemin gör att vi inte får vara med på avslutningarna. Jag skjutsade i vart fall in vår stjärna till sin avslutningslunch, kände mig lite rörd och känslosam för det är något speciellt att gå ut grundskolan. Fint att få vara med och fixa så dagen blir så bra som den möjligt kan bli.
 
Hälsade på pappa en stund och plockade bort lite barr och vattnade.
 
 
När avslutningen var klar hämtade jag och Emma igen vår stjärna och Ann-Marie kom ut och blev så glad att återse henne att hon struntade i avstånd och gav Emma en bamsekram.
 
 
Väl hemma blev det avslutningsfika, jag hade bakat en tårta/paj med jordgubbar på.
 
 
Annat jag hunnit med är att förlänga en favoritklänning som krympte i tvätten genom att sy in ett band.
 
 
Rensat bort vissna löv och ogräs från jordgubbslandet.
 
 
Idag har jag och Jörgen hjälpts åt med att såga av lite nerhängande kvistar på näverhäggen, vitbrokiga lönnen och storbjörken. Det blev bra, men inga bilder blev tagna.
Lillkille har badat hos grannarna i en iskall pool.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0