Ledsenklump

Min tanke var att städa upp jourrummet ordentligt idag, vilket jag också har lyckats med till slut. 
 
 
Började dagen med att skjutsa de trötta tonåringarn till skolan för de missade bussen.
 
Ringde sen ett jobbigt samtal som inte riktigt gav det resultat jag ville, så ska ringa imorgon igen.
För mig är det jobbigt att ta tag i att ringa viktiga samtal, men man måste ju emellanåt.
 
Påbörjade sen städningen, men tog en lång paus för jag hade ett inbokat avlastningssamtal med Vivianne som varade drygt en och en halv timme.
Hann sen inte komma igång med städningen innan Pontus ville ha hämtning där vid tre.
 
Till middag tillagade jag en hel laxsida i ugn, kokade potatis och serverade lite grönt vid sidan om.
 
Så efter maten strök och hängde jag upp gardinerna som jag tvättat och torkat under dagen, bäddade på de nytvättade kuddarna och täcket med påslakan, drog lakan på madrassen och la på överkast, gosefilt och mjukishunden.
Hoppas nu nästa jourplacering kommer att trivas.
 
Sitter här och försöker ta hand om mina känslor nu, har en ledsenklump i bröstet som vill ta vägen någonstans.
Det är jobbigt att ha någon i sin närhet som inte mår bra och jag är inte så bra på att prata om mina egna känslor och lasta av mig mina tankar ens till mina närmaste.
De bryr sig och vill säkert lyssna, men jag bär ändå känslan av att inte villja tränga mig på och intalar mig att de säkert inte har tid eller säkert inte vill lyssna?
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0