Smet ifrån

Jag och lillkille åkte upp till Ammarnäs i fredags, direkt efter jag serverat familjen fredagstacos.
 
Rent krasst kan man säga att jag smet ifrån alla måsten. Står tom i mitt uppdrag som jourhem, men ifall något akut skulle ha dykt upp fanns Jörgen beredd att ta emot här hemma.
 
Hade många tankar om vad jag skulle "jobba" med där uppe, två utav alla dessa jobb blev i vart fall utförda.
 
Vi började lördagen med en rejäl sovmorgon och en lång frukoststund innan vi klädde på oss och gick ut. Vårt "jobb" ute var att städa och elda upp lite skräp, ris och vedämnen som ingen vill ta reda på.
Först gjorde vi en liten brasa av torrt material som vi sen gjorde större och större.
 
 
Vi var in en sväng och värmde medhavda rester till lunch och lite senare värmde vi korv till mellanmål. 
 
 
Vi hade en fin dag ute och jag gillar ju att jobba på med något och vara här och nu. Inga måsten, inga krav, inga konflikter eller massa annat att ta hänsyn till. 
 
 
När vi sen tillslut gick in var det så fint att veta att vi numera har en fungerande tvättmaskin och en fungerande torktumlare i vår stuga, för våra kläder var både skitiga och rökluktande och åkte därför direkt in i maskinen.
 
 
Efter middagsmaten medans lillkille hade lördagsmys med godis och Bolibompa skruvade jag ihop våran fina rottingfåtölj.
 
 
 
 
Jag gillar den verkligen och lilleman kröp upp i den så fort han skulle mysa en stund.
 
 
Hängde upp ett par gardiner väldigt provisoriskt för de behöver både strykas och fållas upp men jag hade inte tagit med mig varken symaskin eller strykjärn.
Funderar på om de ska hänga på en stång eller en skena i taket!?
 
 
Efter lilleman somnat kröp jag ihop i soffan med en mycket enkel ostbricka och ett glas rött framför klassfesten på TV4.
 
 
Idag har jag dammsugit, gått runt med trasan och torkat speglar, fönsterbrädor, dörrar och lite fingerkladd från barnbarnen ;)
 
Älskar vår Dröm , avslutade med att ta lite foton innan jag tryckte på "borta" brytaren, låste dörren och rullade hemåt.
 
 
 
Strax efter det vi lämnat Ammarnäs mötte vi en hop med renar.
 
 
 
Det har kommit snö inatt helt enligt SMHIs utlovade prognos och när jag kom hem lyckades jag övertala maken att göra det sista i garaget så jag äntligen kan parkera min bil där igen.
Tror att vi kommer att behöva traktorskottning och då är det bra att ha så lite fordon på gården som möjligt.
 
 
 
Årets första snö kom således den 18 oktober.
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0