Nördig sliten tant

Är väldigt självkritisk och gillar inte den jag är just nu. Visst en del rår man inte för och det ska bara genomlevas som tex mina övergångsåldersbesvär som ger mig en feberkänsla om nätterna där jag fryser och svettas om vart annat. 
Pollensäsongen har också börjat och ger svidiga och kliande ögon och en lätt snuva som ändå förminskas då jag tar allergimedicin.
Men en del saker kan jag påverka och förebygga, men orkar liksom inte. Vårdeppen och långvarigt ensamslit gör att då de andra i familjen kuggar i och tar sitt ansvar så tappar jag min ork och ramlar ner i gropen.
 
Yogan blev äntligen av igår, men jag orkade inte masa mig dit. Har inte heller lyckats få mig ut på någon promenad.
Vet så väl vad jag behöver för att hitta orken, men orkar inte göra det som krävs...
 
Hittar ändå någon stund här och där till att roa mig med lite pyssel och tillverkning av ett litet tittskåp pågår. Nördat ner mig i olika tekniker för miniatyrtillverkning och nu testar jag vissa av dessa.
 
 
I Ammarnäs händer det grejer och vi ska nog slutbesikta i slutet av denna månad.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0