En fin dag trots ett besök på akuten

Fredagsmorgonen började med två tonåringar som inte ville vakna men med lite trix och fix kom de sig till skolan.
 
Precis då jag lämnat lillan på förskolan ringde min fina jourkollega och vi surrade bort resten av förmiddagen.
 
 
Efter lunch fick jag åter igen äran att ta hand om mitt minsta barnbarn för Maria hade praktisk skola på lassa.
 
 
Jag och Freja hämtade lillkille på skolan och det var så skönt att höra hur bra de första skoldagarna har varit i jämnförelse med allt strul som var under höstterminen. Kan bero på att han bytt assistent. 
 
När jag sen stod i köket och fixade med middagen och Emma kom hem från skolan och jag hörde på hennes röst att något ovanligt hänt blev jag orolig.
Det visade sig att hon rivit av sig nästan hela nageln och sen hade delar av nageln hamnat ovanpå nagelbandet istället för under.
Hon hade inte så ont, mer att det kändes obehagligt med trycket som uppstod.
 
 
Jag ringde 1177 som bekräftade att vi behövde hjälp av sjukvård att rätta till eller ta bort nageln från att trycka på nagelbandet.
Vi åt middag hemma först innan vi åkte till akuten.
 
Mikael och Maria kom och åt middag med oss, hämtade igen Freja, lämnade Rue och åkte sen upp till Ammarnäs.
Så skönt att få ha Jörgen hemma en helg och roligt att få rå om Rue.
 
 
Väl på akuten fick vi vänta, vänta och vänta, men stundvis hade vi ganska roligt ändå jag, Emma och hennes kompis. Det fnittrades och skojades.
 
 
När väl läkaren kom så tog det bara tre minuter att fixa problemet med nageln.
Han tog bara tag i nageln och bad Emma säga till ifall det gjorde ont vilket det inte gjorde och vips hade han lagt nageln till rätta igen och lagt på en tejp och vi fick åka hem.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0