Härligt fyspass ute i snön x2

Gisses vad det har kommit snö! Jag tycker det är härligt! Ska det vara vinter så vill jag ha snö och inte slask och ishalka.
Barnen har plötsligt så mycket mer att göra och de kämpar på med att skotta, rulla snöklumpar till snögubbar, klättra upp och åka ner för snöhögen gång på gång med olika "fordon". Madrass, pulka och Bob.
 
 
Själv har jag skottat, skottat och skottat.
 
 
Det hade rasat från taket i morse så före lunch skottade jag bort hälften.
 
   
 
Vi var ute i nästan två timmar.
Efter lunch och två koppar kaffe gick vi ut en timme till och jag hann klart resten. Vi har egentligen lejt bort skottningen men ingen traktor har dykt upp idag. Nu är den borta via handkraft och jag fick röra på mig.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0