Sen lunch på fjället och jourutryckning

Jag har kanondagar här i Ammarnäs med min familj, vi varvar skidåkning med skoterutflykter och uteluncher.
Har hur många bilder som helst och många fina minnen blir sparade att tänka tillbaka på då vardagen tar vid igen.
 
Första dagen i backen åkte inte jag men hade det hur trevligt som hellst ändå vid grillringen.
 
Älskar att ha fullt hus och lagomt med kaos emellanåt. Spelkvällar och pusselbygge.
 
 
Igår tog vi en tur upp mot fjället för att grilla hamburgare till lunch och när vi kom fram fick jag en hint om att en jourplacering var på gång.
 
 
Strax före fyra, när vi var tillbaka till stugan ringde jouren igen och nu var de säkra på sin sak så jag och Jörgen rullade ner mot kusten för att möta upp.
Väl på plats blev väntan lång för oss medans polis och socialtjänst gjorde sin planerade LVU insats.
Men lite snopet blev det då beslutsunderlaget ändrades och behovet av ett omedelbart LVU inte behövdes längre och vi återvände sent på kvällen mot Ammarnäs utan jourplacering.
Strax före ett på natten rullade vi in mot vår dröm igen.
 
 
De här finisarna åkte hemåt igår och nu i afton rullade Jörgen hem med tonåringarna och Lisa.
 
 
Jag och lilleman stannar kvar och firar in det nya året med Johannas familj.
 
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0