Bambi på hal is

Jag passade på att ta mig en sovmorgon idag då Jörgen steg upp med lillkille. Det var skönt.
När jag åt min sena frukost vräkte snön ner en stund.
 
 
Snö på is = snorhalkigt! Jag tog det så försiktigt när jag gick ut på min promenad och på väg in i skogen  var det extra halkigt men jag lyckades hålla mig på benen.
Det blev min numera vanliga runda, förbi tvillinggranarna och den nya skogslekparken.
 
 
Idag hade jag en ljudbok i öronen. Dödssynden av Maria Grund med Gunilla Leining som uppläsare. Än så länge en bra Kriminalroman.
 
 
Sen efter jag gått försiktigt över de plöjda åkrarna var olyckan framme. Jag gick i mitten av en väg där jag hade bra fäste men så klev jag lite fel och kom ut på det halkiga hjulspåret och ramlade omkull, givetvis på mitt onda artrosknä. Jag låg kvar en stund och funderade på hur ont jag hade innan jag rullade runt så jag kunde kliva upp.
 
 
Det gick trots allt bra. Trasiga byxor och ett skrapsår på mitt knä, men rörligheten kvar.
Ringde dock till Jörgen som fick hämta mig efter Grobban då jag inte ville riskera att halka igen.
 
Jörgen har gjort klart i Pontus rum. Nu har vi en till klädkammare och rummet blev mysigare.
 
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0