Tala är silver och tiga är guld

Dagarna rullar på, kämpar med att fånga dagen och göra mitt bästa. Har fått några orättvisa skopor med skit över mig. Jag andas och andas - gråter och intalar mig att någon/några behöver förmodligen ösa ur sig sin frustration. Många hen jag ska förstå och många hen som behöver tänka om...Jag är så innerligt trött på offerkoftorna som så många drar på sig, jag är så trött på att missuppfattas!!
 
Besökte banken häromdagen med sonen för att ordna lite med finanserna angående vår dröm. Han är pappaledig och barnbarnen hängde med.
 
 
 
Förutom det vardagliga med att hjälpa de små, laga mat, tvätta och städa har jag haft handledning med de andra jourhemmen via skypelänk istället för att träffas irl.
 
Försöker också måla taket klart så här ett år minst efter start...
 
Allt kommer att ordna sig, allt kommer att bli bra!
 
Påsken ska tillbringas i vår dröm i en blandning av lov/ledighet/bygge och friluftslivanda.
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0