Pappas födelsedag

Min fina pappa har födelsedag idag. Tänker att han firar den med sina vänner någonstans där bara glädje finns.
Det här blir den sjunde födelsedagen jag inte får ge min pappa en fysisk kram, sjunde födelsedagen jag bara har en grav att gå till.
 
 
Första året var pappa ganska ensam där på kyrkogården. Nu är det flera rader till bakom honom och även en jaktkompis som inte heller fick fortsätta leva.
 
 
Höstplanteringen på pappas grav har sett lite olika ut genom åren.
 
 
Oftast har den kommit dit försent och inte hunnits njutas av den innan frost och snö.
 
 
I år planterade jag i början av september då sommarblommorna vissnat.
 
 
Vet du vad fina pappsen? Jag har fått tre barnbarn sedan vi sågs sist och ett fjärde är på väg. Lillan är beräknad till den 27 september.
 
 
Grattiskramar i massor till dig fina pappsen på din födelsedag. Hade du varit i livet så hade det varit din 82-årsdag.
 
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0