Det är smärtsamt

Jag har det tufft just nu med att hantera mina känslor, haft många gråtattacker, ångest och trodde allt handlade enbart om oro och att min planering hela tiden spricker.
 
Idag fick jag ytterligare en förklaring till mina gråtattacker - det var pms och klimakteriet som gäckar mig då mens kom idag!!
 
Planen inför den här helgen var att mina tre killar skulle upp till Ammarnäs och spika panel. Jag hade fixat treportionsmatlådor till de som skulle åka och fyra portionsmat till oss som blev kvar.
Istället blev jag ensamma mamman til fyra igen. Det är tufft att sitta uppe och vänta in tonåringarna först och sen kliva upp tidigt på morgonen med de små.
 
Jag och Jörgen beställde nya glasögon i fredags. Först hjälpte en ung optikerassistent mig att välja ut bågar och hon utgick från vad jag trodde mig gilla.
 
 
Jag kände starkare för ett av dessa par men fick sen hjälp utav en mer erfaren optikerassistent som snabbt hjälpte mig att hitta ett par som jag både gillade och som passade mig bra. Har ingen bild på de jag valde dock.
 
 
Vädermässigt har vi haft en kanonhelg och jag har krattat tomten färdigt.
 
 
Lillkille var på kalas mellan 13.00 och 15.00 på söndag och lillan fick vara hemma med mig och kalasfika.
 
 
I Ammarnäs har panel börjat spikas upp, blir så fint.
 
 
Har spraymålat två tavlor jag köpt begagnat. Fått dille på barnmotiv.
 
    
Grundskolan har kompetensutvecklingsdag i dag så småttingarna och Emma är lediga. Jag ska strax gå ut och fylla släpen med löven vi krattat ihop.
På em ska jag hämta Pontus och vi ska köpa shorts och skärp till honom.
 
På fredag åker vi till Bulgarien, jag längtar.
 
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0