En snabbis på 157 mil

 
I fredags packade vi en hyrd niositsig bil med kläder och sängkläder, förberedde mackor och varmkorv i termos.
Satte på de små pyjamas och fleece att resa i.
Tio i fyra rullade vi mot Stockholm efter Emma hämtats upp från skolan och strax efter midnatt var vi framme hos Johanna.
 
Vaknade på lördag med feberkänsla i kroppen och kom mig inte ur sängen förrän strax före tolv. 
Följde Johanna och handlade, de åkte sen på ett kalas och min familj åkte in till Täbycentrum.
Blev lyckat.
Vi handlade nästan alla julklappar färdigt jag och Jörgen medans Lisa, Pontus och Emma shoppade för sig.
 
 
 
Var tillbaka hos Johanna lagomt till middag sen blev det chill med barnen, iträdning av tråd på julgransbollar.
 
 
 
Gick isäng tidigt, trött och mosig med febersymtom.
 
Söndag fixade vi med att förbereda för Eltons kalas. Handlade lite igen, duschade, hackade sallad, slog in paket och lekte.
 
 
Kalaset började klockan tre och vid fyra serverade Johanna Persisk/Bosnisk buffé som hon fått hjälp av svärmor att förbereda dagen innan.
 
 
Tårta, glass och maränger hör också ett kalas till.
 
 
 
Närmare sju rullade vi hemåt mot Norrland. Det var Jörgen som rattade bilen alla milen. Vi var hemma vid tvåtiden i natt.
 
 
I morse var alla givetvis trötta.
Jag var den ende som klev upp när väckaren ringde, fick igång de tappra små barnen, så småningom maken och Emma som dock blev sen till skolan.
 
Vi kom överens i bilen jag och Emma att göra det bästa av skolförmiddagen och lämna in två uppgifter innan tolv då betygen ska vara satta. Detta istället för att vara med på slöjd och idrotten.
 
Stressad, trött och slutkörd mammatant som fått ihop morgonen trots allt lät tårarna trilla hos pappa, tände ljus och önskade honom en fin jul.
 
 
Kom hem till traktorskottad gård, skönt att jag hunnit skotta framför garaget, framför ladan och bron innan jag åkte.
 
 
Fyllde även på med mat till småfåglarna.
 
 
Kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0