Motgångar

Livets väg är aldrig enkel.....eller så är det väldigt enkelt?
 
Har sagt hej då till Johanna, Elton och Alma för den här gången, men vi ses alldeles strax igen.
Alma fick någon slags magsjuka natten till fredag, Elton och Johanna fick feber och hosta natten till söndag och Johanna fick en kämpig hemresa tillsammans med de små.
Flygförsening, missade bussen till långtidsparkeringen, satt fast i bilkö 1 timme med feber i kroppen och två trötta troll kändes lite väl onödigt att de skulle behöva vara med om.
 

Sammanfattningsvis har vi ändå fått till bra kvalitetstid tillsammans. Vi har busat med barnen, spelat kort, kört skoter och umgåtts.
 

Jag har lyckats med att tänka om den här morgonen och klarade utav att förändra min inställning så jag blev mindre irriterad...
Emma hade en tandläkartid 10.30 som hon vägrade vakna till och då jag insåg att det inte skulle gå att få med henne började jag först med att snurra in mig i allt negativt det medför...
Straffavgift, bokning av ny tid för fjärde gången, irritation av att "det ska vara så svårt"...men sen insåg jag att vad spelar det för roll i det stora hela att missa en tandläkartid? Ingen kommer att dö, inget farligt kommer ut av det och irritationen drabbar bara mig. Kommer ändå inte att bli något tandläkarbesök idag.
 
 
Kändes också bra att hon jag bokade om tiden med inte la på en extra avgift då jag förklarade att vi gör en utredning och att leverera under press är en av svårigheterna i dotterns liv.
 

Nu ska jag storstäda vissa områden här i huset och få ordning på främst tvättstugan.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0