Dag 2 hemma och i Gran Canaria

Min andra dag här hemma och även min andra dag inne på Ulrikas kickstartprogram nr 2. Jag bokade in mig på fortsättningskursen som är i ytterligare sex veckor och lämpligt nog så var det en veckas uppehåll mellan hennes kurser. :)
Det var svårt att hålla en strikt lågkolhydratskost under semestern och jag har gått upp lite i vikt, inte värst mycket men nu är jag på banan igen med att fortsätta min viktminskning.
 
Dag två på vår semester blev det chill vid poolen, lite småkyligt när solen emellanåt gick i moln, annars rätt så skönt.
 
 
Vi köpte ingredienser till lunch i närbutiken och tillagade den i våran bungalows lilla kök.
 

Vi hittade Felix ketchup och potatismos, abbas inlagda sill och en hel del andra svenska matprodukter i vår lilla närbutik.
 

På aftonsidan duschade vi och klädde upp oss lite, delade en taxi till Playa del Ingles med ett annat par för att äta middag där.
Vi beställde båda fläskfilé med pommes och grönsaker men Emma petade  grönsakerna till mig, så det blev en riktigt bra lågkolhydrats middag för mig.
 
 
Frukost var den enda måltid som ingick i vår resa och jag försökte hitta bra val för mig under veckan, vilket inte var helt lätt utifrån deras frukostutbud alla gånger.
 
 
...fortsättning följer.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0