Rosacea

Stress? Klimakteriet? Har ingen aning om varför men min rosacea har blommat upp mer sen vi kom hem. Trist givetvis, men inget jag inte kan leva med.
 

Jobbar för fullt just nu och verkar som om det är mer på gång på jobbfronten så jag åkte iväg och handlade på förmiddagen så jag slipper det momentet ifall vi ska bli fler i familjen igen. Hittade fina lyktor jag har tänkt arrangera i köket i motsatta hörnet som mitt nya prydnadsskåp är upphängt mot.
 

Mycket man mentalt ska förbereda sig för och sortera om i huvudet för att man ska kunna planera in en ny människa och dess rutiner i sina egna.
 
På tal om rutiner så fick jag till bra och konkreta samtal med mina barn igår och ett barn kom sig iväg till skolan idag....
 
Kände så väl igen mig i de rader som Magdalena Graaf skrev på sin blogg i det här inlägget.
 

"Att få upp tonåringarna kräver pondus och stark pipa.

Tänk om man bara hade kunnat skita i det, väckt 1-2 gånger och sen sagt ”skyll dig själv”.

Neee, DÅ blir det frånvaro, möten, mer möten, i värsta fall ännu mer möten. I slutändan sitter man själv där med dumstruten och är den onde!"

Älskar att läsa Magdalenas blogg, hon skriver så ärligt och har med alla ingredienser som finns i livets skafferi.

 

Kram.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0