Skyddsmekanism

Jag är väldigt öppen här på bloggen om att jag tycker jag kunnat göra bättre ifrån mig som mamma i väldigt många sammanhang, speciellt i de sammanhangen då mina två yngsta ska klara av sin skolgång.
Jag försöker vara lyhörd och inte trampa andra på tårna och då andra säger ifrån att de inte vill prata mer om ett ämne då det blir för känsligt så fattar jag och låtsas som om det regnar...
 
I kväll blev det jag som bad andra om att sluta tycka/ifrågasätta och bad de lägga locket på i detta ämne då det svängde mot mitt barn. Det är ytterst sällsynt att jag gör det....
Men ikväll gjorde jag det för att det gjorde mig ledsen, jag la locket på innan elden tog sig...
för att inget är lika enkelt som det verkar ...men med resultatet att ikväll lägger jag mig med känslan av att jag är en dålig mamma.
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: Giraffen

Du är absolut ingen dålig människa! Och du är en toppenbra mamma och mormor/farmor! Glöm aldrig det! Sen tycker jag Med all rätt att man ska försvara sina barn, hur unga eller gamla de än är när någon "svänger" mot dem och de kanske inte kan försvara sig själva/bli beklämda/för snälla för att säga ifrån själva. Speciellt i knepiga situationer. (som jag tror mig veta att detta är?!) nån måtta får det vara! bamse kram

2017-09-03 @ 15:32:18
Postat av: Maria

Du är en fantastisk mamma, det är min Mikael och alla dina barn ett bevis på! Och en lika fantastisk farmor <3

Svar: Tack!
Annica

2017-09-05 @ 16:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0