Det blir sällan som planerat

Med minst två skoltrötta barn och många i hushållet blir sällan min dag som jag hade planerat den dagen innan..
 
 
Det är så svårt att förklara, men när man har barn som har svårare än de flesta att förhålla sig till skolplikten får det konsekvenser för mig. Jag kan liksom inte stänga dörren och gå ut på den där promenaden jag tänkt, då jag istället behöver kasta mig in i bilen och skjutsa barnet som inte hann med bussen. Eller så hinner jag inte duscha innan ett möte för jag hade planerat att göra det direkt de andra duschat och kommit sig iväg, men sen kommer de sig inte iväg.
Telefonsamtal och mail behöver göras för att bolla tankarna eller anmäla frånvaro. Behöver också hålla maken uppdaterad på vad som händer och blir sagt eller inte blir sagt. Oväntade nya möten blir inbokade för det är liksom det som blir konsekvensen av det hela. Tänk så mycket enklare det kunde ha varit om, om inte fanns!?
 

Jag fungerar ju så att jag grubblar runt på vad jag gjort för fel så jag kan göra om och göra rätt nästa gång, nu försöker jag lära mina barn det också. Försöker få de att fundera på varför det blev som det blev och vad kunde de gjort annorlunda för att minska risken att det ska bli fel igen.
 
Nu ska gå in i duschen i vart fall, för sen hinner jag inte då agendan är rätt så full resten av dagen som ska avslutas med väninneträff eller som vi oftast kanske säger: Junta!?
 
Kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0