Tacksam och årets första snö

Sjutton gäster på middag i går och maten räckte precis och fick mycket väl godkänt av de flesta.
 

Jag blev uppvaktad med pengar och blommor, mer blommor och lite till blommor. Nu har jag spridit ut blommorna i mitt hem så jag kan njuta av dem från många av mina favoritplatser i hemmet.
 
       
 
Sent igår kom också årets första snö hit till Drängsmark som ni kan skymta där bakom blomman jag fick av mina syskon.
 

Lilleman trivdes utmärkt med att träffa oss alla igen och fick vara i centrum tillsammans med de större barnen.
 

Hela dagen idag, förutom morgonröjningen i köket har jag suttit vid datorn och knåpat ihop ett viktigt mail till skolan för vi vill att de ska hjälpa oss att starta en utredning även runt Emma angående en eventuell ADD diagnos. Finns för många tecken som inte bör bortses ifrån.
 
Diagnos eller inte, känner så igen mig själv när jag läser personers berättelser om hur det är att leva med diagnosen ADD och på många sidor väver man ihop ADD och HSP (högkänslig person). Det har jag skrivit om tidigare här.
ADD eller inte, är ödmjuk för att jag vid 51 år förmodligen inte behöver en diagnos då jag har lärt mig att hantera mina svårigheter i vardagen rätt hyfsat ändå. Men det har hjälpt mig att förstå mig själv bättre i vart fall.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0