Skitmorgon och stressklump i magen

Emma blev hemma från skolan idag och kanske det är för att hon saknar sin mamma, kanske är det för att det var redovisning i bild på skolan..?
 
Att jag åkte till Stockholm var inte planerat och de där hemma hann kanske inte riktigt förbereda sig tyvärr..?
 
Vad jag vet är att det påverkar mig att ständigt grubbla på varför det blir som det blir och att jag bär så mycket skuldkänslor. Det ständiga dåliga mammasamvetet.
Jag har gjort vad jag kunnat efter min förmåga, jag har ringt, sms:at, skrivit på messinger, mailat, följt upp frånvaro på infomentor. Helt enkelt försökt vara alla till lags igen och hjälpa. (Givetvis samma för Jörgen att han gjort vad han kan och bär dåligt pappasamvete, men bloggen skriver jag utifrån mig..)
Nu ska jag försöka släppa dagens händelser och få bort ångestklumpen i magen och tårarna som bränner bakom ögonlocken, jag kan inte göra mera.
 
Nu ska jag fokusera på de små barnens bekymmer, "han tog min..", "mormor", "mamma jag vill inte.." torka kladdiga småbarnsfingrar och mysa av gosiga kramar.
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0