När blir det bättre?

Livet det sliter extra mycket på mig nu, det är tufft. Det ger mig en dj*a ångest att varje kväll ska sluta så sent som möjligt för vissa barn och varje morgon ska behöva innehålla oro, ilska, hårda ord, smäll i dörrar och detta ständigt skjutsande till skolan. Att alltid känna sig otillräcklig och maktlös på något vis....
 
 
 
Just nu önskar jag så att jag inte var en så högkänslig person. Tänk så enkelt det skulle vara om man bara kunde vara nöjd med de insatser man gjort, tänk så enkelt det skulle vara att slippa grubbla, älta och analysera varje stavelse som blivit sagt och tänk då så enkelt det skulle vara att släppa händelsen och inte klandra sig själv för att man inte är nog bra.
 
Tack för att du orkar lyssna på mig. Jag kämpar varje dag med att tro på mig själv och med att passa in i normerna som finns i detta samhälle och jag vet ju att alla har ett liv att tampas med och allt egentligen bara handlar om hur vi bemöter livets prövningar.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0