Ett år senare och vi är på banan starkare än någonsin!

Minns ni det här inlägget jag skrev för snart ett år sedan? Jag minns i vart fall de fruktansvärda helt otippade händelserna som skedde i min familj, de som höll på att totalt knäcka oss och resulterade  sen i att jag skrev det där Ärligt nakna inlägget i maj. 
 

Häromdagen slog det mig att vi har det ganska lugnt och fint i vår familj igen, att de stormiga vindarna äntligen har mojnat.
Fick en bild på hjärnan och småskrattade för mig själv...
Visualisera "familjen" som ett pussel där varje familjemedlem har ett par pusselbitar var och tänk dig sen att de alla samtidigt förvandlas till tunnare och tunnare bitar som sen blir Post-it lappar och sen lite vind på det, till och med storm och orkanvindar och jag som i panik försöker trycka fast lapparna allteftersom de försöker slita sig och blåsa iväg!?
Men nu ligger bitarna ganska stadigt igen och vi som familj är starkare än någonsin.
 
 
 
Medans lånebarn var på förskolan idag, har jag varit hos Vivianne på avlastningssamtal. För en gångs skull var det roligt att sitta hos henne för det fanns inte så många jobbigheter att lasta på henne.
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0