Misslyckade rutiner igen och igen

Känner mig enormt besviken på hur det blev på söndagsförmiddagen i den här familjen och att jag än en gång får finna mig i att möblera om i mitt schemat för att kunna fullfölja för resten av gänget och göra det bästa av situationen då några backade ut...
De senaste två åren har jag kämpat med att ge mina barn bra rutiner med mat och sömn och lyssnat, anpassat och förhandlat med dem. Omförhandlat igen, anpassat igen och bestämt igen.
 
Men hur svårt ska det vara att få dessa "att gå i säng" regler att fungera?? Jag är så besviken på mig själv hur jag hanterar den här situationen, men jag är också enormt besviken på de inblandade som inte fixar sin del i att få dessa rutiner att fungera.
 
Väl på Boda Borg hade vi jätteroligt och tillsammans klarade vi av näst intill alla banor. Trötta, med lagom många ömma kroppsdelar, åkte vi hem och fick i oss lite mat innan Maria skulle firas och lilla Rue mysas med.
 
 
Kram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0