Julafton 2017

Jag är så otroligt tacksam över allt jag har, allt jag kämpat med att få, allt som tillslut kommer tillbaka till mig. Inget blir bra då man tillåter sig att bemöta hat, ilska, missunnsamhet, dåligt uppgörande med att "svara med samma mynt". Visst har jag ofta känt ledsna tankar och verbalt grottat ner mig med min man om det som andra välter över mig och ältat runt med mina känslor med att vilja ge igen...men oftast har jag sansat mig och behållit den pyrande "svarta känslan" inom mig och utåt "vänt andra kinden till!"
 
Det är coolt att vara snäll.
 
Vi började våran julafton med att enligt tradition besöka Jörgens morbror Kalle som varje julaftonsförmiddag öppnar upp sitt hem för sina syskon och deras barn och barnbarn. De bjuder på lutfisk, dopp i grytan och massa annat gott. Min tallrik såg ut så här den här gången.
 
 
Vi får också alltid med oss en julklapp som är den samma år efter år, men den presenteras alltid olika. Någon gång får vi den i burkar..
 
 
Eller inbakad i en nallebjörnspepparkaka, eller så måste man ut för att få den...
 
 

Det vi får är en chans till att vinna på Jörgens morfars lottorad.
 

Helen, Kalles fru hade ordnat ett bildspel på datorn med bilder från tidigare julaftnar..
 
 
 
Älskar dessa släktträffar! På Jörgens sida har de två träffar per år, jul och midsommar. På min sida och då på min mammas sida har vi en någon gång under sommaren.
 
Julafton firade vi hos Mikael och Maria, Rues första jul. Ett överfullt knytkalas gott julbord fick vi ihop som vi gottade i oss en pytteliten del av..
 
 
 
 
Rue sov liten stund här och där och var nyvaken här, men hade inte sovit klart och somnade om ett tag till...
 
 
När tomten kom var Rue inte panikslagen eller extremt rädd, men lite avvaktande.
 
 
Hoppas ni får en fortsatt fröjdefull jul...
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0