Men vem är det här?

Hade en ny gäst vid fågelbordet i dag, som jag inte hade en aning om namnet på och då är Google så bra! Googlade kråkfåglar och fick rätt fort napp. Min nya fågelgäst är en Nötskrika..
 

De fåglar jag hittills har sett den här hösten är då Bofink, Pilfink, Entita, Bergfink, Grönfink, Skata, Talgoxe, Nötväcka, Gråsparv och nu Nötskrika. Tror inte jag har sett någon Blåmes ännu...
 
Nu är vi sex personer i familjen och det känns bra. Det är spännande för alla inblandade, men det har gått förvånansvärt smidigt att bli fler runt matbordet.
 
Mikael och Maria gjorde en snabbvisit då de hade vägarna förbi och jag fick kika på hennes fina mage. Tänk att jag ska bli farmor snart!? Det är så mycket roliga saker att se framemot här i höst och till vintern, jag gillar att det händer något.
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0