Jobbat på här hemma

Pontus och Jörgen åkte iväg till Mikael och Maria vid elva, jag och lillkille stannade hemma och fixade med allt som behöver fixas innan man reser bort en liten vecka.
 
Förutom att jag har städat, har jag tvättat och strukit de plagg som behöver det. Lillkille hade fått en ful fläck på sin nya skjorta så där sydde jag på en lapp. Inte vet jag om det blev rätt placerat precis, men fläcken är borta i vart fall.
 
 
Föreslog Maria att vi skulle komma med lax i ugn till middag, men hon bjöd in oss på sin planerade mat i stället, Tacopaj. Mums!
 
Efter vi ätit middag i Kåge åkte jag hem och klippte gräsmattan.
 
 
Fäste upp klätterrosen mot spaljen.
 

Plockade också in en bukett till min fina vas i badrummet.
 
 
De första tre etapperna av Mikaels altan är nu klar, poolen, det övre och det nedre trädäcket. Det ska byggas trall som blir ett pooltak, en pergola och sen trappor runt hela bygget, men det får de fortsätta med själva eftersom vi drar på en roadtrip.
 

De har jobbat på bra! Den första juli såg det ut så här:
 
 
Tredje juli...
 
Femte juli...
 
 
Sjunde juli....
 
 
Igår den tionde juli...
 
 
Och idag har de gjort de sista..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0