Äntligen trädgård

Jag har inte riktigt hittat tiden eller lusten till att starta med vårstäd av rabatterna i min trädgård förrän idag.
 
Vi ska göra en trapp runt två sidor av altanen så då måste en rabatt tas bort. Vad jag har gjort idag är då att påbörja det och fylla upp mina andra rabatter med jorden och växter från den.
 
 
Rabatten som jag fyllde på var den där jag har klätterrosen och inte så mycket mer.
Före såg det ut så här:
 
Och efteråt blev det så här fint!
 
Jag flyttade dit mina vita Löjtnantshjärtan och planterade sen en rad med Tagetes.
 
Sen påbörjade jag på baksidan i min första stenmursrabatt, där hade det rasat en bit i vinter och där kommer det att rymmas mycket av jorden från framsidan.
Hade egentligen tänkt att starta i början av den rabatten där ogräset är som värst, men det blev i mitten som jag gjorde klart idag.
 
 
Kram.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0