Omorganisation

Omorganisation, börjar hata det ordet!
Det jag har varit lite hemlighetsfull med i ett tidigare inlägg, kan jag nu berätta om vad det var som jag grubblade på.
 
Den som står mig nära är min make och att han fick ett besked om en omorganisation på Loréal, som innebär att han sägs upp och förlorar sitt jobb var det som jag inte ville skriva om då.
 
Ett sådant besked kommer alltid som en chock och måste ju givetvis bearbetas innan man landar i det. Hela familjen drabbas ju återigen av olika förändringar och förutsättningar.
 
Jörgen har dock ett mycket bättre utgångsläge inför en förhandling med facket än vad jag har/hade.
UNIONEN har ju ett betydligt bättre avtal än Handels i såna här frågor!
 
Men en sak som Bil är en förändring vi drabbas av, vi behöver en till bil till familjen.
Vi har beslutat oss för att lämna igen tjänstebilen på en gång och inte ha kvar den under uppsägningstiden.
 
Jag satte mig ner och letade på begagnatmarknaden så fort vi tagit beslutet om tjänstebilen och har redan hittat en liten pärla nere i Stockholm som jag ska få hjälp att provköra och ev. att inhandla utav Erik och Johanna i morgon.
Håll tummarna för mig att allt är som det ska med "min nya" bil och att den faktiskt blir min (vår) i morgon!
 
Det går undan här för mammatanten...
 
 
Kram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0