Phu

Vilken dag! Jag har inte alls hunnit med det jag tänkt och planerat in att hinna med. Varför? Jo, därför jag har suttit med telefonen och mailat, svarat på mail och pratat i telefon. Många saker som ska fixas och donas med både privat och som "jourmamma".
 
Emellanåt har jag dock hunnit med att städa vardagsrummet. Dragit fram soffan och dammsugit och torkat golv....
 
 
....sen har jag försökt "styla" TV bänken och så..
 
 
På förmiddagen kunde jag inte låta bli att ta kort på solskenet som fanns idag...
 
       
 
När Emma sen kom hem från skolan lyssnade jag på henne om hur hennes dag har varit....
 
Pontus kom hem tio över fyra och sattes direkt vid datorn för att skriva sin saga klart. Med paus för middag var sen hans saga klar vid halv sju.
 
 
Tillslut blev sagan klar och Pontus tackade mig för den tid och den pepp jag gett honom så han tillslut blev klar. Vill klargöra att jag har inte sagt vad han ska skriva, utan jag har lyssnat på hans tankegång om hur sagans handling ska fortsätta och sen hjälpt honom lite i hur han ska komma igång med formuleringen.
 
Sen efter det att sagan då var klar så skulle Pontus sammanfatta och förklara hur han tänkt på bilden och hur han utfört en uppgift där.
Efter lite frustrationer och tårar så kom han igång och slutförde och som belöning fick han en extra halvtimme fritid innan han skulle släcka lampan och göra god natt som belöning.
 
 
Ett av mailen jag skrev idag var faktiskt till skolan och det innehöll min syn på orimligheten i att de kräver mer av barnen än det de fixar på skoltid...
 
Kram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0