Välkommen till del ett

Välkommen tillbaka du kära osynliga gäst på den här sidan. Jag valde ju för en tid sedan att lösenordsskydda min blogg av olika svårbeslutna anledningar.
Men vet ni vad!? Jag är en ärlig och rak människa som vill att ordet ska få vara fritt.
Dessutom har det hämmat mig på något sätt att blogga med lösenord.
 
Nu lämnar jag detta ämne och skriver om min resa med min andra dotter och mitt tredje barn. Att bli vuxen är ju en konstig och annorlunda resa som vi alla måste göra. Att bli vuxen på riktigt är ju så olika hos oss alla.
 
När jag på riktigt blev vuxen, var faktiskt då jag insåg att jag var den äldsta kvar...nja men då jag inte kunde luta mig mot en trygg vuxen längre...helt plötsligt inser även jag att det är ju det jag måste vara här framöver. Trygg och Vuxen.
 
 
Så helt ärligt vågar jag mer nu....
 
Hur som vill jag beskriva min och goa Lisas resa till Spanien och dess stora pulserande stad Barcelona. Vi landade på flygplatsen på eftermiddagen och tog oss in till Barcelona helt på känn....
Spännande känsla att leta en busskur och inse då man köat klart att kort gills inte.....backa tillbaka in på flygplatsen igen och fråga om vart och ta sig till bankomaten....
 
Lösa biljett och ta sig in till staden för att sen gå och gå och gå.....egentligen med en tanke på att hitta sig en lunch i magen, men hittade hotellet och checkade in...
 
Kan bara säga att vid 21 blev det äntligen mat!
 
på en pastabar...
 
Vi sov sen väldigt gott i en hotellsäng och en miljö som påminner om ett typiskt Scandic hotell...
 
Jag gillar ju detta oförutsedda sätt att resa, tror faktiskt att det passade Lisa också...
 
Nästa dag i Spanien tar jag och skriver om i morgon..tills dess hoppas jag på ett tålamod från er...
 
Kramisen.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mysigt! :)

2014-04-08 @ 18:12:42
URL: http://johannaerik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0