positivare...

Allting börjar lugna ner sig och alla frågetecken börjar få svar. Jag känner att det blåser lite positivare vindar igen.

Idag har vår nya chef varit på jobbet och presenterat sig, Johan heter han och är endast trettiotvå år.
Johan kommer från Eskilstuna nu närmast, fast han har rötterna här i trakterna och anser sig kommit hem igen.
De flesta av oss, eller faktiskt alla jag talat med var enande överens om att han verkar vara en trygg och stabil människa. Känns istinktivt bra det här.

Jag har också fått hem maken från Stockholm, men dessvärre en sliten och trött man.
Han berättade lite försiktigt först att jag inte skulle bli orolig nu och att han mår bra, fast igår var det värre.
På tunnelbanan igår kväll, då arbetsgänget skulle iväg för att äta middag, svimmade han och var borta ett tag. Blev utburen till perrongen, vaknade och skulle kliva upp, men svimmade igen.
Resultatet blev tuttutbil till sjukan för dropp och en trolig diagnos är maginfluensa/matförgiftning.

Tillbaks till hotellet vid två inatt, sen hemskickad med ett tidigare plan idag.

Känns bra att ha honom hemma sovandes i sin egen säng i vart fall!



Kramisen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0