lustigt....

Tänk så det kan bli ibland!?

Jag och Jörgen hade just avslutat en disskusion om ett reportage där någon tyckte att rökare, alkolister, ohälsosamma icke motionerande människor skulle få sämre vård...hamna sist i köer till sjukvård och så!? Jag tyckte det var ett galet förslag eftersom man ibland kan "halka snett" och hamna efter sitt "vanliga jag" på olika sätt...

Sen så slår jag upp Norran och läser på första sidan....



Tyckte det stämde så bra in...Psykisk ohälsa är oftast även fysisk.

Ibland då man är deppig och nere mister man ju lusten till att motionera och ta hand om sig själv!? Blir nog lätt att man tröstäter eller tröstdricker eller på annat vis försämrar sin fysiska hälsa. De går ju liksom hand i hand....fysisk och psykisk.

Det känner jag då själv...att när allt är jobbigt så blir det svårt att vara "duktig" fast man vet att det är då man skulle behöva det!? Motion ger en ju positiva endorfiner sägs det....?

Shopping gör väl också gott för psyket!? Bild på jackan i vart fall...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0